Cum poluează termocentrala Paroseni
Vântul transportă zgura şi cenuşa depozitate în halde, afectând negativ calitatea solului şi subsoluluiProcesul de ardere eliberează cantităţi prea mari de dioxid de carbon, dar şi oxizi de sulf, oxizi de azot şi monoxid de carbon, în cantităţi admise de normele actuale de protecţie a mediuluiLocuitorii din Vulcan, Paroşeni şi Lupeni pot avea probleme de respiraţie şi o încetinire a activităţii celulare prin diminuarea aportului de oxigen
O parte a poluării a fost eliminată
După punerea în funcţiune a grupului modernizat, SE Paroşeni şi-a eliminat toate celelalte trei grupuri energetice neperformante şi extrem de poluante, aceasta fiind una dintre condiţiile pentru care a primit autorizaţia integrată de mediu.
Termocentrala are de trecut o perioadă de tranziţie, care se va încheia în 2014. Până atunci, la Paroşeni trebuie să se modernizeze utilajele pentru reducerea sulfului, a oxizilor de azot şi, în final, să se reconstruiască depozitele pentru zgură şi cenuşă.
"Această retehnologizare a uzinei s-a făcut în armonie cu zona Văii Jiului, cu Compania Naţională a Huilei şi cu partea de termoficare a regiunii. Nu funcţionăm noi, CNH nu are către cine să dea cărbunele. S-a ţinut cont şi de componenta socială, dar şi de cea de mediu", declară Nicolae Petroi, director general CET Paroşeni.
Energia termică, cea mai ieftină
Proiectul a fost gândit în aşa măsură încât energia termică furnizată de Paroşeni să fie mai ieftină decât cea produsă de centralele termice orăşeneşti care funcţionau pe cărbune şi reprezentau unul dintre principalii factori de poluare.
Grupul IV a fost proiectat pentru o durată de viaţă de aproximativ 25 de ani şi va funcţiona doar pe cărbunele extras din Valea Jiului. "Directivele Uniunii Europene şi angajamentele asumate de România prevăd două condiţii clare: modernizarea instalaţiei de desulfurare a apelor şi a celei de evacuare în mediu dens a cenuşii rezultată în urma procesului tehnologic.
Termenul de punere în funcţiune a staţiei de desulfurare a apelor este 2010, cel de transport al zgurii şi cenuşii - în 2009, iar cel de evacuare în mediu dens - în 2016.
Paraschiv Milena
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu